Propouštění pacienti mohou vyjádřit spokojenost s poskytnutou péčí v celonárodním hodnocení
Se začátkem května Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně zahájila dotazníkové šetření v rámci Národního hodnocení spokojenosti pacientů s poskytovanou lůžkovou péčí, které každoročně organizuje Ministerstvo zdravotnictví ČR. Zapojit se a vyjádřit tak svůj názor mohou všichni propuštění pacienti, kteří byli na standardních lůžkových odděleních hospitalizováni alespoň jednu noc. „V naší nemocnici se snažíme dělat pro pacienty maximum. Vždy jsme rádi za jejich milá slova a děkovné dopisy a byli bychom rádi, kdyby se spokojenost potvrdila i v tomto celonárodním nezávislém šetření,“ říká Iveta Relichová, vedoucí Odboru řízení kvality, který průzkum v nemocnici zastřešuje.

Ing. Mgr. Iveta Relichová, vedoucí Odboru řízení kvality
Jaký význam má pro naši nemocnici účast v projektu Národního hodnocení spokojenosti pacientů?
Zapojením do tohoto projektu jako poskytovatel zdravotních služeb získáváme nejen zpětnou vazbu o kvalitě námi poskytovaných služeb, ale i možnost srovnání se s poskytovateli podobného typu. Samozřejmě nebudu lhát, jsme jen lidé a naším cílem je být nejlepší nebo alespoň mezi nejlepšími. Na druhou stranu nás bude inspirovat ke zlepšování jakákoliv zpětná vazba a jsme vděční, že si naši pacienti najdou v dnešní uspěchané době čas na vyplnění dotazníků. Každý názor pro nás bude důležitý – i ten kritický.
Jak sběr zpětné vazby od pacientů probíhá?
V souladu s metodikou projektu obdrží každý propuštěný pacient standardizovaný dotazník, který vyplňuje ručně, samostatně, případně s pomocí rodinných příslušníků či osob blízkých. Zásadně je vyloučena pomoc našeho zdravotnického personálu. Dotazník zahrnuje pětatřicet otázek, které jsou rozděleny do osmi oblastí. Pacient posuzuje nejen spokojenost s poskytovanou péčí, ale také komunikaci, předávání informací nebo empatii personálu.
Jak se dotazníky vyhodnocují?
Celý projekt včetně dotazníků je anonymní, vyhodnocení dat zajišťuje nezávisle a mimo nemocnici pořadatel národního hodnocení. Naše fakultní nemocnice od organizátorů obdrží celkovou hodnoticí známku i průměrné procentuální hodnocení v posuzovaných osmi dimenzích, mezi kterými je např. Přijetí na lůžko, Respekt, ohled, úcta, Informace, komunikace, edukace, nebo i Propuštění a pokračování péče o pacienta. Proto se zapojit mohou pouze ti pacienti, kteří jsou již na cestě domů.
Více informací o projektu najdete na spokojenost.mzcr.cz.