Snadné čtení  


Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně Vás vítá na svých internetových stránkách. Najdete tu důležité informace o nemocnici v jednoduchém jazyce.

V políčkách níže si můžete přečíst o tom, co vás zajímá. Stačí kliknout na otázku, kterou chcete položit.

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (někdo používá zkratku FNUSA) je velmi stará nemocnice v centru Brna.

  • Nemocnice je velký dům, kde se léčí nemocní lidé.
  • Těmto lidem se říká pacienti.
  • O pacienty se starají lékaři a zdravotní sestry v bílém oblečení.

Lékaři a sestry v pracovním bílém oblečení. Poznáte je také podle jmenovky.

Naše nemocnice je propojená s vysokou školou. Studenti se tu učí, jak léčit nemocné pacienty. Až se to naučí, budou z nich lékaři nebo zdravotní sestry.

V naší nemocnici pracují také vědci. Zkoumají nemoci a snaží se vymyslet, jak se jich zbavit. Chytří lidé z celého světa dělají výzkum v budově s názvem Mezinárodním centrum klinického výzkumu.

Vědec při práci s mikroskopem.

V nemocnici léčíme nemocné lidi. Těmto lidem říkáme pacienti.

Někdy stačí jen krátké ošetření v místnosti, které říkáme ambulance. Pacient přijde a po prohlídce lékařem hned zase odejde. Lékař k vyšetření někdy použije i přístroj.

Vyšetření v ambulanci.

Někdy pacient musí zůstat v nemocnici i několik dní. Má postel na lůžkovém oddělení. Každý den za ním chodí lékaři a kontrolují, jestli mu je lépe. Dávají mu léky a vyšetřují ho přístroji.

Někdy lékaři musí pacienta operovat, aby ho vyléčili.

Vyšetření na lůžkovém oddělení.


Pacient v posteli na lůžkovém oddělení.

V nemocnici máme mnoho ambulancí a mnoho oddělení. Každá ambulance a oddělení má svůj název podle toho, co se tam léčí. Například nemocné plíce se léčí v Plicní ambulanci.

Tyto názvy jsou napsané na dveřích, na mapách v areálu i na budovách.

Při kliknutí SEM se vám otevře seznam všech ambulancí a oddělení.

Na ošetření v nemocnici se je potřeba se objednat. Objednat se můžete telefonicky, osobně nebo přes e-mail. Kontakty najdete v dalším políčku.

Pokud je Váš zdravotní problém akutní a potřebujete pomoci hned, i mimo pracovní dobu ambulancí, vyhledejte pohotovost.

  • Všeobecná pohotovost a zubní pohotovost (pro informace klikněte SEM).
  • Oční pohotovost (pro informace klikněte SEM)
  • ORL (ušní, nosní, krční) pohotovost (pro informace klikněte SEM)

Pokud potřebujete opravdu rychlou pomoc, volejte 112. 

Pokud se chcete objednat na vyšetření, potřebujete poradit nebo chcete mluvit s konkrétním lékařem, můžete nám zavolat na telefonní číslo 543 181 111. Telefon zvedne spojovatelka, která vás spojí s tím, koho hledáte.


Můžete nám také napsat e-mail na adresu info@fnusa.cz.

Naše poštovní adresa je:

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně
Pekařská 53
602 00 Brno

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně je v centru města Brna na ulici Pekařská.

Naše adresa je:

Pekařská 53
60200 Brno

V areálu nemocnice je více budov. Každá budova je označená velkým písmenem (někdy také číslem, například D2), podle kterého ji najdete i na mapě.

Areál FNUSA 2022

Pěšky a městskou hromadnou dopravou  

Nemocnice má tři vchody. Hlavní na Pekařské ulici, z Mendlova náměstí a z ulice Leitnerova.

Nejbližší zastávky tramvaje jsou:

  • Nemocnice u sv. Anny – tramvaje č. 5 a 6. Hlavní vchod do nemocnice s recepcí a informačním stánkem je hned naproti zastávce.
  • Hybešova – tramvaje č. 1 a 2. Do areálu nemocnice vstoupíte vedlejším vchodem z ulice Leitnerova, navede vás značení na cedulích.

Autem

Do areálu nemocnice můžete vjet vjezdem z Mendlova náměstí.

Po zmáčknutí tlačítka u vjezdové brány si vytisknete vjezdový lístek. Závora se zvedne a vy můžete vjet a zaparkovat na některém volném místě.

Vjezdový lístek si uschovejte. Budete ho potřebovat při výjezdu.

Prvních 30 minut parkování v areálu je zdarma.

Pokud budete parkovat déle, musíte za parkování zaplatit. Zaplatíte u některého z automatů. Platit můžete bankovkami a mincemi nebo platební kartou.

  • První a druhá hodina parkování stojí 60 Kč. Každá další hodina stojí 100 Kč.
  • Invalidové nemusí platit.
  • Více o parkování si můžete přečíst TADY.

Pokud jdu do ambulance a potom zase domů:

  • Občanský průkaz.
  • Průkaz pojištěnce od vaší zdravotní pojišťovny.
  • Doporučení od lékaře nebo dopis od lékaře do nemocnice.
  • Doporučujeme s sebou vzít někoho blízkého jako doprovod.

Pokud budu v nemocnici delší dobu na lůžkovém oddělení:

  • Občanský průkaz.
  • Průkaz pojištěnce od vaší zdravotní pojišťovny.
  • Doporučení k přijetí od vašeho lékaře.
  • Výsledky z vyšetření.
  • Svoje léky.
  • Toaletní potřeby (zubní kartáček, pastu, mýdlo, šampon, krém, hřeben).
  • Osobní potřeby (mobil, nabíječku, knížku, brýle na čtení…)
  • Přezůvky a ponožky. Pyžamo/noční košili i župan vám půjčíme, ale můžete si donést své vlastní.

Nenoste s sebou zbytečně moc věcí.
Drahé věci nechte raději doma.

Co do nemocnice naopak nosit nesmím? 

  • Alkohol a drogy,
  • zvířata,
  • zbraně.

Ano, může za vámi přijít návštěva.

Někdy se ale může stát, že je zákaz návštěv. Zeptejte se proto před plánovanou návštěvou zdravotní sestřičky nebo se podívejte SEM.

Platit se u nás musí za ošetření na pohotovosti.

  • Pohotovost je místo, kde vás ošetří i mimo běžnou pracovní dobu, nebo když vás nemůže ošetřit váš praktický lékař. Na pohotovost se neobjednává.
  • Za ošetření na pohotovosti musíte zaplatit 90 Kč. Platit můžete hotově penězi nebo platební kartou.

Platit můžete někdy také v lékárně.

  • Lékárna je místo, kde dostanete za recept od lékaře léky. Někdy je potřeba část peněz doplatit. Můžete si tu koupit také vitamíny, krémy a zdravotnické pomůcky.
  • V nemocnici máme tři lékárny. Přečíst si o nich můžete TADY.

Platí se také za parkování v areálu nemocnice, pokud tu stojíte déle než 30 minut.

  • První a druhá hodina parkování stojí 60 Kč. Každá další hodina stojí 100 Kč.
  • Pokud jste invalidní, v nemocnici můžete parkovat zadarmo.
  • Více informací o parkování si můžete přečíst TADY.

Volejte 112.

Přijede pro vás sanitka se záchranáři. Platí pro případy nouze, kdy jste se vy nebo někdo jiný těžce poranili, máte velké bolesti, krvácíte a podobně.