Snadné čtení
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně Vás vítá na svých internetových stránkách. Najdete zde důležité informace o nemocnici v jednoduchém jazyce.
V políčkách níže si můžete přečíst o tom, co vás zajímá. Stačí kliknout na otázku, kterou chcete zodpovědět.

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (někdo používá zkratku FNUSA) je velmi stará nemocnice v centru Brna.
- nemocnice je velký dům, kde se léčí nemocní lidé.
- těmto lidem se říká pacienti.
- o pacienty se starají lékaři a zdravotní sestry v bílém oblečení.

Naše nemocnice je propojená s vysokou školou. Studenti se tu učí, jak léčit nemocné pacienty. Až se to naučí, budou z nich lékaři nebo zdravotní sestry.
V naší nemocnici pracují také vědci. Zkoumají nemoci a snaží se vymyslet, jak se jich zbavit. Chytří lidé z celého světa dělají výzkum v budově s názvem Mezinárodním centrum klinického výzkumu.

V nemocnici léčíme nemocné lidi. Těmto lidem říkáme pacienti.
Někdy stačí jen krátké ošetření v místnosti, které říkáme ambulance. Pacient přijde a po prohlídce lékařem hned zase odejde. Lékař k vyšetření někdy použije i přístroj.

Někdy pacient musí zůstat v nemocnici i několik dní. Má postel na lůžkovém oddělení. Každý den za ním chodí lékaři a kontrolují, jestli mu je lépe. Dávají mu léky a vyšetřují ho přístroji. Někdy lékaři musí pacienta operovat, aby ho vyléčili.

V nemocnici máme mnoho ambulancí a mnoho oddělení. Každá ambulance a oddělení má svůj název podle toho, co se tam léčí. Například nemocné plíce se léčí v Plicní ambulanci.
Tyto názvy jsou napsané na dveřích, na mapách v areálu i na budovách.
Při kliknutí SEM se vám otevře seznam všech ambulancí a oddělení.
Na ošetření v nemocnici se je potřeba se objednat. Objednat se můžete telefonicky, osobně nebo přes e-mail. Kontakty najdete v dalším políčku.
Pokud je Váš zdravotní problém akutní a potřebujete pomoci hned, i mimo pracovní dobu ambulancí, vyhledejte pohotovost.
- Všeobecná pohotovost a zubní pohotovost (pro informace klikněte SEM).
- Oční pohotovost (pro informace klikněte SEM)
- ORL pohotovost (ušní, nosní, krční) pohotovost (pro informace klikněte SEM)
Pokud potřebujete opravdu rychlou pomoc, volejte 112.
Pokud se chcete objednat na vyšetření, potřebujete poradit nebo chcete mluvit s konkrétním lékařem, můžete nám zavolat na telefonní číslo +420 543 181 111. Telefon zvedne spojovatelka, která vás spojí s tím, koho hledáte.
Můžete nám také napsat e-mail na adresu info@fnusa.cz.
Naše poštovní adresa je:
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně
Pekařská 53
602 00 Brno
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně je v centru města Brna na ulici Pekařská.
Naše poštovní adresa je:
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně
Pekařská 53
602 00 Brno
V areálu nemocnice je více budov. Každá budova je označená velkým písmenem (někdy také číslem, například D2), podle kterého ji najdete i na mapě.

Pěšky a městskou hromadnou dopravou
Nemocnice má tři vchody. Hlavní na Pekařské ulici, z Mendlova náměstí a z ulice Leitnerova. Nejbližší zastávky tramvaje jsou:
- Nemocnice u sv. Anny – tramvaje č. 5 a 6. Hlavní vchod do nemocnice s recepcí a informačním stánkem je hned naproti zastávce.
- Hybešova – tramvaje č. 1 a 2. Do areálu nemocnice vstoupíte vedlejším vchodem z ulice Leitnerova, navede vás značení na cedulích.
Autem
Do areálu nemocnice můžete vjet vjezdem z Mendlova náměstí.
Po zmáčknutí tlačítka u vjezdové brány si vytisknete vjezdový lístek. Závora se zvedne a vy můžete vjet a zaparkovat na některém volném místě.
Vjezdový lístek si uschovejte. Budete ho potřebovat při výjezdu. Prvních 30 minut parkování v areálu je zdarma. Pokud budete parkovat déle, musíte za parkování zaplatit. Zaplatíte u některého z automatů. Platit můžete bankovkami a mincemi nebo platební kartou.
- první a druhá hodina parkování stojí 60 Kč. Každá další hodina stojí 100 Kč
- invalidové nemusí platit
- více o parkování si můžete přečíst TADY.
Pokud jdu do ambulance a potom zase domů
- Občanský průkaz.
- Průkaz pojištěnce od vaší zdravotní pojišťovny.
- Doporučení od lékaře nebo dopis od lékaře do nemocnice.
- Doporučujeme s sebou vzít někoho blízkého jako doprovod.
Pokud budu v nemocnici delší dobu na lůžkovém oddělení
- Občanský průkaz.
- Průkaz pojištěnce od vaší zdravotní pojišťovny.
- Doporučení k přijetí od vašeho lékaře.
- Výsledky z vyšetření.
- Svoje léky.
- Toaletní potřeby (zubní kartáček, pastu, mýdlo, šampon, krém, hřeben).
- Osobní potřeby (mobil, nabíječku, knížku, brýle na čtení…)
- Přezůvky a ponožky. Pyžamo/noční košili i župan vám půjčíme, ale můžete si donést své vlastní.
Nenoste s sebou zbytečně moc věcí. Drahé věci nechte raději doma.
Co do nemocnice naopak nosit nesmím?
- Alkohol a drogy,
- zvířata,
- zbraně.
Ano, může za vámi přijít návštěva.
Někdy se ale může stát, že je zákaz návštěv. Zeptejte se proto před plánovanou návštěvou zdravotní sestřičky nebo se podívejte do aktualit na aktuální dění v nemocnici.
Platit se u nás musí za ošetření na pohotovosti.
- Pohotovost je místo, kde vás ošetří i mimo běžnou pracovní dobu, nebo když vás nemůže ošetřit váš praktický lékař. Na pohotovost se neobjednává.
- Za ošetření na pohotovosti musíte zaplatit 90 Kč. Platit můžete hotově penězi nebo platební kartou.
Platit můžete někdy také v lékárně.
- Lékárna je místo, kde dostanete za recept od lékaře léky. Někdy je potřeba část peněz doplatit. Můžete si tu koupit také vitamíny, krémy a zdravotnické pomůcky.
- V nemocnici máme tři lékárny. Přečíst si o nich můžete TADY.
Platí se také za parkování v areálu nemocnice, pokud tu stojíte déle než 30 minut.
- První a druhá hodina parkování stojí 60 Kč. Každá další hodina stojí 100 Kč.
- Pokud jste invalidní, v nemocnici můžete parkovat zadarmo.
- Více informací o parkování si můžete přečíst TADY.
Volejte 112. Přijede pro vás sanitka se záchranáři. Platí pro případy nouze, kdy jste se vy nebo někdo jiný těžce poranili, máte velké bolesti, krvácíte a podobně.
